maandag 8 juli 2013

Mijn dag op het Jamie Magazine Foodblogger Event!

Lieve bloggers,

Even niks gepost, had het druk met jarig zijn, eerste rijles, naar het strand gaan, de leuke dingen. :)




Afgelopen zaterdag was het zo ver, ik ging naar het Jamie Magazine Foodblogger Event. 
We verzamelde in restaurant Fifteen, het restaurant dat Jamie Oliver heeft opgericht om 'kansarme' jongeren te helpen. Ze leren er een vak, wat ze een mogelijkheid geeft tot een goede baan later. 
Na een lekkere beker thee werden we in 3 groepen verdeeld. De eerste groep ging barista maken, de tweede groep ging pasta maken en de derde groep, waar ik in zat, ging de sauzen maken voor bij de pasta, salades maken en bruchetta's. 
Ik heb een pastasaus gemaakt van ui, knoflook, tomaten in blik, bladpeterselie, kappertjes en  olijven. 




De groep die pasta ging maken, hebben grote ravioli's gemaakt met een vulling die ik erg origineel vond. Ze hebben een vulling van ricotta gemaakt, dit in een rondje gespoten, en hierin een eidooier gedaan. Hierover heen ging dan de bovenlaag van de pasta, het werd als ravioli uitgestoken en werd het afgekookt. Dit werd geserveerd met een botersaus. 





Bij het barista maken heb ik verder niet gekeken, dat was in een andere ruimte, maar daar waren de mensen ook erg enthousiast over. Na het zelf-doen was het tijd voor de lunch. De lunch bestond uit onze zelf gemaakte pasta's en bruchetta's.
Het viel me op dat de gerechten werden opgediend in echte Jamie-style; op houten planken, geen kleine versiersels maar gewoon het product, een nette chaos eigenlijk. 



Na de lunch, die overigens heerlijk was, werden we met busjes vervoerd naar fotostudio ZTDG, wat voor zaterdag staat. We kregen hier eerst ons 'toetje', een superlekker ijsje, biologische en van puur thee met fruit, vlierbessen dacht ik.. 
We kregen hier veel uitleg over hoe je gerechten het beste op kan maken en fotograferen. Na de uitleg gingen we zelf aan de slag. Je zag hoe verschillende ondergronden, bestek en achtergronden je gerecht steeds anders liet overkomen. Ik heb hier wel veel over geleerd. 







Na het fotograferen kregen we allemaal een lekker glas limoncello en praatte we allemaal nog even wat met elkaar. Uiteindelijk gingen we rond een uur of 6 weer naar huis, met een goed gevulde goodiebag. Ik vond het een leerzame dag. We waren met ca. 20 vrouwen. Ik vond het wel leuk om te zien hoe fanatiek iedereen was, veel hadden visitekaartjes van hun site bij zich en blogde elke dag, terwijl het van mij meer een hobby is. Dat er mensen zijn die dit echt als baan hebben, daar heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan. Een leuke, leerzame dag dus! 






3 opmerkingen:

  1. Wat was het leuk hè! Dat gaan we denk ik niet meer vergeten :)

    Groetjes Anja (van Brutsellog)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja super leuke dag was het! Ik vond het ook echt heel stoer van je dat je je gewoon aangemeld had en speciaal een blog had aangemaakt. Moet inderdaad vast raar zijn tussen al die serieuze bloggers (voor mij is het ook nog steeds een hobby hoor ;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk om je te leren kennen, ik hoop dat we in contact blijven. je hebt een interessante blog en je bent welkom op de mijne.. Gr Ula.

    BeantwoordenVerwijderen